Freitag, 16. März 2007

Πως να συμπεριφέρεται ο άντρας στη σύζυγο του

Λόγια αγάπης να της λες:
Εγώ από όλα , τη δική σου αγάπη προ­τιμώ και τίποτε δεν μου είναι τόσο βασανιστικό ή δυσάρεστο , όσο το να βρεθώ κάποτε σε διάσταση μαζί σου. Κι αν όλα χρειασθεί να τα χάσω ,
κι αν στους έσχατους βρεθώ κινδύνους , οτιδήποτε κι αν πάθω , όλα μου είναι ανεκτά κι υποφερτά , όσο εσύ μου είσαι καλά. Και τα παιδιά , τότε μου είναι περιπόθητα , εφ’ όσον εσύ μας συ­μπαθείς. Ίσως κάποτε σου πει: Ποτέ ως τώρα δεν ξόδεψα από τα δικά σου , έχω ακόμη τα δικά μου , που μου ‘δωσαν οι γονείς μου. Τότε πες της: Τι λες καλή μου; Έχεις ακόμη τα δικά σου; Ποια λέ­ξη μπορεί να ‘ναι χειρότερη από αυτή; Σώμα δεν έχεις πια δικό σου κι έχεις χρήματα; Δεν είμαστε δύο σώματα μετά το γάμο , αλλά γίναμε ένα. Δεν έχουμε δυο περιουσίες , αλλά μία ! Όλα δικά σου είναι , κι εγώ δικός σου είμαι , κορίτσι μου. Αυτό με συμβουλεύει ο Παύλος λέγοντας ότι ο άνδρας δεν εξουσιάζει το σώμα του , αλλά η γυναίκα. Κι αν δεν έχω εγώ εξουσία στο σώμα μου , αλλά εσύ , πό­σο μάλλον δικά σου είναι τα χρήματα. Ποτέ να μην της μιλάς με πεζό τρόπο , αλλά με φιλοφροσύνη , με τιμή , με αγάπη πολλή. Να την τιμάς , και δε θα βρεθεί στην ανάγκη να ζητήσει την τιμή από άλλους. Να την προτιμάς από όλους για όλα , για την ομορφιά , για τη σωφροσύνη της , και να την εγκωμιάζεις. Να κάνεις φανερό ότι σ’ αρέσει η συντροφιά της κι ότι προτιμάς να μένεις στο σπίτι για να ‘σαι μαζί της από το να βγαίνεις στην αγορά. Από όλους τους φίλους να την προτιμάς , και από τα παιδιά που σου χάρισε , κι αυτά εξαιτίας της να τα αγαπάς.


Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος(PG 62, 146-148. Μτφρ. από: Παναγιώτη Νέλλα, Ζώον Θεούμενον, εκδ. Αρμός, Αθήνα 1992-3, σελ. 85)

Keine Kommentare: